اپلیکیشن تمرین زبان انگلیسی

ما در قرن 21 زندگی می‌کنیم که حالا یادگیری و آموزش می‌تواند از طریق گوشی همراه انجام شود و قرار نیست همیشه به کلاس‌های آموزشی بروید. یادگیری و تقویت زبان انگلیسی هم از آن دست مهارت‌هایی است که می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن آن را خانه بدست آورید. به همین دلیل است که بسیاری از اساتید برجسته این علم…

فهرست محتوا

اپلیکیشن تمرین زبان انگلیسی
تیم تحریریه لرنیت
6 ماه قبل
5 از 1 رای

ما در قرن 21 زندگی می‌کنیم که حالا یادگیری و آموزش می‌تواند از طریق گوشی همراه انجام شود و قرار نیست همیشه به کلاس‌های آموزشی بروید. یادگیری و تقویت زبان انگلیسی هم از آن دست مهارت‌هایی است که می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن آن را خانه بدست آورید. به همین دلیل است که بسیاری از اساتید برجسته این علم تعدادی اپلیکیشن تمرین زبان انگلیسی را برای زبان‌آموزان معرفی کرده‌اند. حالا با وجود این برنامه‌ها می‌توانید در محل کار، در اتوبوس، در تاکسی، در پارک، شب‌ها قبل از خواب و …. با استفاده از این برنامه‌ها زبان انگلیسی را تمرین کنید. اما چه اپلیکیشن‌هایی برای این کار مناسب‌ترند؟ در اینجا تعدادی از بهترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن Hello English

این برنامه را که می‌توانید بر روی گوشی‌های اندروید و IOS نصب کنید، برای شروع تمرین مناسب است. Hello English به طور سنتی ترجمه و قوانین دستور زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد. شما می‌توانید از این اپلیکیشن رایگان به صورت آفلاین هم استفاده کنید. پس حتی اگر به کوه رفته‌اید و به اینترنت دسترسی ندارید، باز هم قادرید از Hello English استفاده کنید.

اپلیکیشن تمرین زبان انگلیسی

این اپلیکیشن برای تمرین زبان انگلیسی 475 درس را به صورت بازی‌گونه ارائه می‌دهد. در عین حال شما می‌توانید از استاد سوال بپرسید، با ربات چت کنید. این پلتفرم یک دیکشنری مخصوص هم دارد تا دیگر به سایر برنامه‌ها برای ترجمه نیاز نداشته باشید.

Hello English برای تمامی پایه‌ها و زبان‌آموزان با هر سطحی که باشند، مناسب است. اگر می‌خواهید آموخته‌های خود را مدام تمرین کنید تا وارد حافظه بلند مدت شود، ما این اپلیکیشن را به شما معرفی می‌کند.

اپلیکیشن Bright

یکی دیگر از بهترین برنامه‌ها برای تمرین زبان انگلیسی، Bright نام دارد. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا واژه‌های جدید یاد بگیرید. این اپلیکیشن هم به صورت رایگان در دسترس همه زبان‌آموزها قرار دارد. Bright یک برنامه ساده و کارآمد است که هر روز تنها هشت کلمه جدید را تنها در عرض پنج دقیقه به شما آموزش می‌دهد. حالا اگر شما در طی یک سال هر روز از آن استفاده کنید، طی یک سال 2900 واژه جدید را در این برنامه یاد می‌گیرید.

این پلتفرم برای مبتدی‌ها عالیست و می‌تواند در افزایش دایره لغات آن‌ها تاثیر زیادی داشته باشد. هر یک از سطح‌ها دارای درس‌های مشخص شده‌ای هستند که مجموعه کلمات آن‌ها به صورت موضوعی مرتب شده است. عبارت‌ها و کلمات‌ هم توسط یک فرد مسلط به زبان انگلیسی تلفظ می‌شوند تا مهارت شنیداری شما در زبان انگلیسی تقویت شود. همچنین Bright برای یادآوری کلماتی که قبلا یاد گرفته‌اید، عالیست تا آن‌ها را فراموش نکنید.

اپلیکیشن Mondly

یکی دیگر از بهترین ابزارهای هوشمندی که برای تمرین زبان انگلیسی در بین زبان آموزها محبوبیت زیادی دارد، Mondly است. این برنامه بر روی عبارات مکالمه‌های کاربردی که در طی روز نیاز دارید، تمرکز می‌کند؛ بنابراین اگر بخواهید به خارج از کشور سفر کنید، داشتن چنین برنامه‌ای برایتان ضروری است.

البته استفاده از تمامی امکانات Mondly رایگان نیست و باید برای هر ماه با 9.99 دلار آن را شارژ کنید. این برنامه مهارت گفتاری و شنیداری شما را به خوبی تقویت می‌کند و می‌توانید از آن برای زندگی واقعی (از خرید تا قرار ملاقات) استفاده کنید. در واقع باید گفت این اپلیکیشن تمرین زبان انگلیسی برای توریست‌ها طراحی شده است.

اپلیکیشن تمرین زبان انگلیسی

درس‌ها براساس موضوعات مختلف شامل سفر، حمل و نقل عمومی، دستور زبان و حیوانات خانگی دسته‌بندی شده‌اند. حالا شما به هر کدام از این موضوعات که نیاز داشته باشید می‌توانید با کمک ‌ Mondly آن را تمرین کنید. درس‌هایی که در این اپلیکیشن ارائه می‌شود تعاملی است و شما را به خوبی درگیر می‌کند. پر کردن جاهای خالی با کلمات، مرتب کردن کلمات یک جمله نامرتب، جمله‌سازی و … از جمله تمرینات این برنامه است.

جالب است بدانید این برنامه دارای عملکرد AR (واقعیت افزوده) نیز هست که می‌توانید با روشن کردن تلفن، یک معلم سه بعدی را در مقابل خود ببینید. به طوری که گویی واقعا در کنار شما ایستاده است. Mondly تست‌های تمرینی زیادی را با همکاری انتشارات دانشگاه آکسفورد گردآوری کرده است.

اپلیکیشن Knudge.me

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که می‌تواند برای یادگیری این زبان مناسب باشد و آن را به مبتدی‌ها تا حرفه‌ای‌ها پیشنهاد می‌دهیم، Knudge.me نام دارد. با کمک تمامی درس‌ها و بازی‌های انگلیسی این برنامه می‌توانید مهارت خود در این زبان ارزیابی کنید.

این اپلیکیشن برای تمرین زبان انگلیسی رایگان است و باید پرداخت درون برنامه‌ای (14.99 دلار در ماه) انجام دهید تا قادر به استفاده از تمامی امکانات آن باشید.

درس‌های این برنامه شامل واژگان جدید، اصطلاحات انگلیسی، افعال رایج و کلمات رایج گیج‌کننده است. این برنامه سه سطح دارد، سطح متوسط و پیشرفته برای کسانی که می‌خواهند در آزمون‌هایی مانند آیلتس، تافل، GRE و غیره نمره خوب دریافت کنند، پیشنهاد می‌شود.

Knudge.me یک بخش هم برای بازی واژگان، خواندن و نوشتن ارائه می‌دهد. برای مثال باید به بخش “Echo” اشاره کرد که یک بازی دیکته منحصر به فرد است که در آن باید کلماتی را که با صدای بلند گفته می‌شود، یادداشت کنید. حالا با این تمرین می‌توانید مهارت نوشتاری خود در زبان انگلیسی را تقویت کنید.

اپلیکیشن Lingodeer

از دیگر اپلیکیشن‌هایی که برای تمرین این زبان توصیه می‌شود، Lingodeer نام دارد. این برنامه برای اینکه به شما کمک کند بهتر  زبان انگلیسی را یاد بگیرید و تمرین کنید، از روش بازی و تمرین‌های کوتاه استفاده می‌کند. در واقع این اپلیکیشن را باید یک رویکرد بازسازی شده برای یادگیری زبان انگلیسی دانست که بر روی مرور منظم درس‌ها تمرکز دارد.

در Lingodeer درس‌ها با موضوعاتی همچون ورزش، آب و هوا، قسمت‌های بدن و خرید ارائه می‌شوند. حالا هر چقدر شما در یادگیری پیشرفت کنید، درس‌های بیشتری با موضوعات جدید برایتان ارائه می‌شود. در این اپلیکیشن تمرین زبان انگلیسی دستور زبان نیز آموزش داده می‌شود.

تمرینات در این برنامه به قدری جامع و کامل هستند که می‌توانید با یک درس پنج دقیقه‌ای، واژه‌های جدید را بخوانید. همچنین قسمت ارزیابی عملکرد هم دارد تا بتوانید بعد از هر تمرین میزان مهارت و یادگیری خود را بررسی کنید.

اپلیکیشن لرنیت

در کنار برنامه‌هایی که معرفی شد، باید از یک اپلیکیشن ایرانی هم نام برد که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. لرنیت توسط اساتید زبان در ایران طراحی شده است و می‌توانید راحت‌تر در آن تمرین کنید. این اپلیکیشن دارای رابط کاربری ساده است و برای تمامی زبان‌آموزها با هر سطحی که باشند، طراحی شده است.

در Learnit چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی (شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن) تمرین می‌شود. در واقع شما می‌توانید با کمک این برنامه میزان به یک زبان آموز حرفه‌ای تبدیل شوید. در این اپلیکیشن هر فصلی که تمام می‌شود، تمرینات و آزمون‌هایی وجود دارد که با آن‌ها بتوانید آموخته‌های خود را تمرین کنید.

مهم‌ترین ویژگی این پلتفرم فارسی، یادگیری در قالب سرگرمی و بازی است. همچنین کویزهایی که برای تمرین ارائه می‌شود بین شما و یک زبان آموز دیگر است که شما را در رقابت با او قرار می‌دهد. مطمئنا با چنین ویژگی احساس می‌کنید در سر کلاس درس هستید. جعبه لایتنر برای تمرین و تکرار واژه‌های جدید از دیگر امکانات لرنیت است.

اپلیکیشن LingQ

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌هایی که می‌تواند در تمرین زبان انگلیسی کمک زیادی به شما کند، LingQ نام دارد. این برنامه بیشتر به خاطر پر محتوا بودن کلیپ‌هایش در بین زبان آموزها محبوب است. شما می‌توانید در ماه با 7 دلار آن را شارژ کرده و از تمامی قابلیت‌های آن برای تمرین زبان استفاده کنید.

اپلیکیشن تمرین زبان انگلیسی

این پلتفرم بیش از 1000 ساعت فایل صوتی (پادکست و کتاب صوتی) دارد. بدون شک با داشتن این برنامه و استفاده مداوم از آن، مهارت شنیداری شما در زبان انگلیسی تقویت می‌شود. از سوی دیگر می‌توانید توانایی مکالمه خود را نیز در این برنامه تمرین کنید. LingQ دارای بخش ضبط صداست تا بعد از اینکه مکالمه شما تمام شد، بتوانید آن را ارزیابی کنید.

جالب است بدانید می‌توانید از وب محتواهای ویدئویی و صوتی دیگری نیز دریافت و وارد برنامه کنید. حالا می‌توانید از آن‌ها برای تمرین مهارت گفتاری و شنیداری خود در زبان انگلیسی استفاده کنید.

اپلیکیشن Beelinguapp

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌هایی که می‌تواند برای زبان‌آموزها (از هر سطحی که باشند) مناسب باشد، Beelinguapp نام دارد. این برنامه بر روی کتاب‌های الکترونیکی و موسیقی‌ تمرکز دارد و در اینجا خبری از فلش کارت نیست. داستان‌های کوتاه این اپلیکیشن جذاب هستند و شما را برای یادگیری بیشتر ترغیب می‌کنند.

این برنامه را می‌توانید بر روی گوشی‌های ios و اندروید نصب و از آن برای تقویت مهارت شنیداری خود استفاده کنید. در این اپلیکیشن برای تمرین زبان انگلیسی آزمون‌هایی ارائه می‌شود که باید نشان دهید چقدر از داستان را به یاد می‌آورید و چقدر مفهوم آن را درک کرده‌اید.

آنچه در مقاله اپلیکیشن تمرین زبان انگلیسی آموختیم:

یادگیری زبان انگلیسی به تکرار و تمرین نیاز دارد. حتی اگر یک اپلیکیشن دیگری را که در این مطلب به آن اشاره نشده است، برای تمرین این زبان انتخاب کرده‌اید، باید به بخش لایتنر یا بخش‌های تکرار آن توجه داشته باشید. به طور کلی بهترین اپلیکیشن تمرین زبان انگلیسی باید به طور مدام شما را مجبور به تکرار کند و یا آزمون‌هایی را برای ارزیابی میزان یادگیری و پیشرفت ارائه دهد.

تیم تحریریه لرنیت

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مشابه
  • روش های جدید برای آموزش زبان به کودکان

    10 روش جدید آموزش زبان انگلیسی به کودکان

    در این مقاله، می‌خواهیم بعضی از روش‌های جدید آموزش زبان انگلیسی به کودکان و نیز روش‌های آموزشی قدیمی که همچنان کاربردی و مؤثرند را توضیح دهیم. اگر مدرس زبان کودکان هستید یا می‌خواهید به فرزندانتان کمک کنید انگلیسی بیاموزند، این مقاله از مجموعه‌ مقالات آموزشی وبلاگ لرنیت را از دست ندهید.  آموزش انگلیسی به کودکان…

    مطالعه بیشتر
  • آموزش الفبای انگلیسی به کودکان

    اگرچه روش‌های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی به‌ کودکان به‌عنوان زبان دوم وجود دارد اما روشی که در آن کودکان بتوانند همزمان با یادگیری مهارت‌های شنیداری و گفتاری، مهارت‌های خواندن و نوشتن به انگلیسی را هم بیاموزند، بر دیگر روش‌ها اولویت دارد. آموزش الفبای انگلیسی به کودکان یا خواندن حروف؛ کدام بهتر است؟ قبل از…

    مطالعه بیشتر
  • بهترین اپلیکیشن لغات زبان انگلیسی

    بهترین اپلیکیشن لغات زبان انگلیسی

    همه کسانی که در زبان انگلیسی مهارت بالایی دارند، معتقدند یادگیری واژگان مهم‌ترین جنبه یادگیری زبان انگلیسی است. به طوری که اگر بتوانید اصطلاحات و واژگان زیادی را یاد بگیرید، حتی اگر در گرامر مشکل داشته باشید، تا حد زیادی در درک متن های انگلیسی مهارت خواهید داشت. خوشبختانه در حال حاضر تعداد زیادی برنامه…

    مطالعه بیشتر

دنبال آموزش خاصی می‌گردی؟

ما متناسب با نیاز شما محتوا و مطالب آموزشی را تولید می‌کنیم، به همین منظور فرم زیر را تکمیل کنید.

عضویت در خبر نامه

ما محتوای با ارزش و رایگانی را هر هفته منشتر می‌کنیم، آنها را از دست ندهید.