اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی + معرفی 10 اپلیکیشن برتر

یادگیری زبان انگلیسی به تکرار و تمرین زیادی نیاز دارد. اما از آنجا که ممکن است فرصت کافی برای حضور در کلاس را نداشته باشید، بهترین راه استفاده از اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی است. تعداد زیادی اپلیکیشن وجود دارد که به شما کمک می‌کند بدون اینکه در کلاس یا دوره خاصی شرکت کنید، مهارت‌ خود را در این زبان بالا…

فهرست محتوا

اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی
تیم تحریریه لرنیت
7 ماه قبل
5 از 1 رای

یادگیری زبان انگلیسی به تکرار و تمرین زیادی نیاز دارد. اما از آنجا که ممکن است فرصت کافی برای حضور در کلاس را نداشته باشید، بهترین راه استفاده از اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی است. تعداد زیادی اپلیکیشن وجود دارد که به شما کمک می‌کند بدون اینکه در کلاس یا دوره خاصی شرکت کنید، مهارت‌ خود را در این زبان بالا ببرید. اما اگر می‌خواهید بدانید بهترین اپلیکیشن برای تقویت انگلیسی کدام است و چه کمکی به شما می‌کند، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

چگونه انگلیسی را بدون کلاس تقویت کنیم؟

انگلیسی به عنوان یکی از راحت‌ترین زبان‌های دنیا شناخته شده، با این حال یادگیری آن برای بسیاری از مردم دشوار است. این زبان حدود 750.000 کلمه دارد که یادگیری آن‌ها حتی برای ماهرترین زبان‌آموزها کار راحتی نیست. از طرفی، در گرامر نکات زیادی وجود دارد که جز با تکرار و تمرین نمی‌توانید در آن کاملا ماهر شوید.

برای یادگیری و تقویت  راه‌های زیادی وجود دارد که عبارتند از:

  • خواندن هر چیزی که به دستتان می‌رسد؛ روزنامه، اتیکت روی لباس، ایمیل، بسته‌بندی مواد غذایی و …
  • یادداشت کردن واژه‌های جدید در گوشی (با استفاده از ابزاری مانند Evernote) یا دفترچه یادداشت همراه
  • استفاده از اپلیکیشن‌های پارتنر زبان انگلیسی و صحبت کردن با سایر زبان آموزها
  • حضور در کانال‌ها و پیج‌های آموزش زبان انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی
  •  خواندن یا ترجمه کتابچه‌های زبان انگلیسی
  • استفاده از اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی
اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی

راه های تقویت زبان انگلیسی

اگر می‌خواهید در این زبان مهارت زیادی پیدا کنید، راه‌های زیر می‌تواند کمک زیادی به شما کند:

  • مشخص کردن هدف از یادگیری زبان انگلیسی
  • اندازه‌گیری میزان پیشرفت خود با کمک اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی
  • داشتن برنامه مطالعاتی برای یادگیری این زبان در طی روز
  • خواندن کتاب‌های کودکان، فیلم و برنامه‌های تلویزیونی
  • گوش دادن به ویدئو موزیک به همراه زیرنویس انگلیسی
  • تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی
  • ساختن فلش کارت با عبارت‌ها واژه‌های جدید
  • حضور در گروه‌های انگلیسی زبان در شبکه‌های اجتماعی

معرفی 10 اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی

همانطور که گفتیم شما می‌توانید با انتخاب یک اپلیکیشن تقویت مکالمه زبان انگلیسی مهارت خود را در این زبان تقویت کنید. در اینجا تعدادی از بهترین این برنامه‌ها را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانند کمک زیادی به شما کنند.

اپلیکیشن لرنیت

یکی دیگر از برنامه‌هایی که توسط اساتید برجسته زبان انگلیسی برای تقویت این زبان طراحی شده است، لرنیت (Learnit) نام دارد. این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن های تقویت در زبان انگلیسی است که برای آموزش زبان انگلیسی  از روش  Grammar-Translation Method یا بهتر بگوییم از GTM استفاده می‌کند.

در این تکنیک آموزشی مفاهیم و تعاریف زبان انگلیسی به همراه ترجمه آموزش داده می‌شود. به عنوان مثال، شما می‌توانید معنی واژه‌های انگلیسی به زبان فارسی را یاد بگیرید. ارائه گرامر زبان انگلیسی به زبان مادری یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد لرنیت است تا درک آن برای زبان‌آموزهای سطح مبتدی و متوسط آسان باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی، ارائه محتوای آموزشی به صورت مدون و طبقه‌بندی شده است. وقتی بتوانید از طریق یک اپلیکیشن دستور زبان را به صورت متنی و صوتی دریافت کنید، دیگر نیازی به حضور در آموزشگاه و کلاس درس نیست. یادگیری و تقویت زبان انگلیسی به شیوه بازی، استفاده از آن را برای گروه سنی خردسالان نیز آسان می‌کند.

  • قابل نصب بر روی اندروید
  • نصب رایگان با پرداخت درون برنامه

اپلیکیشن Promova

یکی از راه های تقویت زبان انگلیسی نصب اپلیکیشن Promova روی گوشی و استفاده هر روزه از این برنامه است. این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و شما به راحتی می‌توانید بعد از نصب، همین زبان را انتخاب کنید تا درک درس‌ها برایتان راحت‌تر باشد.

در اپلیکیشن Promova کلمات زیادی در بیش از 40 موضوع مختلف ارائه می‌شود تا یادگیری آن‌ها برایتان ساده‌تر شود. با کمک این اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی می‌توان تلفظ درست هر کلمه را نیز یاد بگیرید و مهارت گفتاری خود را تقویت کنید. جالب است بدانید در این پلتفرم کوییز‌های جذابی نیز از شما پرسیده می‌شود تا به خاطر سپردن ساختارهای پیچیده جملات برایتان ساده‌تر شود.

درس‌ها و تمریناتی که در Promova ارائه می‌شود، برای همه زبان آموزها از سطح مبتدی تا حرفه‌ای در نظر گرفته شده است. بسیاری از این درس به صورت رایگان ارائه می‌شوند. اما اگر بخواهید به شکل حرفه‌ای و جدی در این برنامه زبان انگلیسی را یاد بگیرید، باید سرویس اشتراکی آن را بخرید.

  • قابل نصب برای اندروید و IOS
  •  نصب رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

اپلیکیشن Duolingo

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های تقویت مهارت زبان انگلیسی Duolingo است که با داشتن امکاناتی همچون تست زبان با دریافت صدا از طریق میکروفون گوشی، دوره‌بندی آموزش‌ها و آزمون‌های مختلف برای تعیین سطح شما را شگفت‌زده می‌کند. این برنامه بدون تبلیغات در دسترس است و فقط برای دریافت امکانات بیشتر باید پرداخت درون برنامه‌ای انجام دهید.

اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی

برنامه Duolingo از سطح ابتدایی شروع می‌شود و کم کم با طی کردن دوره‌ها به سطح حرفه‌ای می‌رسید. در این ابزار نیز آموزش زبان انگلیسی به شیوه گیمیفیکیشن (بازی) است تا یادگیری را برایتان آسانتر کند.

  • قابل نصب برای اندروید و IOS
  • نصب رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

اپلیکیشن Tandem

یکی دیگر از برنامه‌هایی که می‌تواند در تقویت این زبان خارجی به شما کمک زیادی کند، اپلیکیشن Tandem نامه دارد. این برنامه شباهت زیادی به پلتفرم شبکه‌های اجتماعی دارد و بیشتر باید آن را یک برنامه پارتنر زبان انگلیسی بدانیم. زیرا شما را با سایر زبان آموزها آشنا می‌کند تا به طور مستقیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

با نصب این اپلیکیشن روی گوشی، باید در آن عضو شوید و پروفایل بسازید. از آنجا که Tandem برای یادگیری چندین زبان خارجی است، باید زبان انگلیسی را برای یادگیری انتخاب کنید. همچنین با انتخاب زبان مادری می‌توانید با فارسی‌زبان‌های سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید. امکان ارسال تکست و تماس ویدئویی از جمله مزیت‌های استفاده از این اپلیکیشن تقویت مکالمه زبان انگلیسی است.

  • قابل نصب برای اندروید و IOS
  • نصب رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

اپلیکیشن WordUp

از دیگر پلتفرم‌هایی که برای تقویت زبان انگلیسی بی‌نظیر است، باید به WordUp اشاره کنیم. این برنامه از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید هر درس را با ترجمه فارسی آن دریافت کنید. مهم‌ترین ویژگی این برنامه، کلمه محور بودن آنست. به طوری که می‌توانید واژه‌هایی را متناسب با سطح و علاقه خود دریافت کنید.

اپلیکیشن WordUp با کمک هوش مصنوعی امکان چت کردن خیالی با افراد برجسته را هم فراهم می‌کند. برای مثال شما می‌توانید با استیو جابز یا ایدا لاولیس درباره اتفاقات روزمره صحبت کنید و جالب است که آن‌ها نیز به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

  • امکان نصب بر روی اندروید و IOS
  • نصب رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

اپلیکیشن Zabanshenas

برنامه زبان شناس هم یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که توسط اساتید ایرانی در زبان انگلیسی ساخته شده است. این برنامه درس‌ها را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد تا از یادگیری آن‌ها خسته نشوید. در واقع زبان شناس بر پایه گیمیفیکیشن طراحی شده است و می‌تواند به شما در تقویت زبان انگلیسی کمک زیادی کند.

از آنجا که این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و توسط مدرسان ایرانی تهیه شده است، نکات آموزشی با توجه به درک زبان‌آموزان ایرانی ارائه می‌شود. همچنین اپلیکیشن زبانشناس دارای لایتنر است که به تکرار آموخته‌ها کمک زیادی می‌کند. در قسمت دیکشنری اختصاصی می‌توانید معنی هر کدام از واژه‌ها را استخراج و با کمک نمودار پیشرفت، میزان پیشرفت خود در این زبان را مشاهده کنید.

  • قابل نصب برای اندروید و IOS
  • نصب رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

اپلیکیشن English Conversation Practice

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های تقویت زبان انگلیسی English conversation practice نام دارد. این برنامه به طور اختصاصی برای آن دسته از زبان‌آموزهایی طراحی شده است که می‌خواهند مکالمه خود را تقویت کنند. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید بیش از هزار مکالمه به لهجه بریتانیایی و آمریکایی را دریافت کنید.

از دیگر ویژگی‌های این برنامه باید به دریافت داستان‌های کوتاه و بازی‌های جمله‌سازی اشاره کنیم که درک گرامر و تقویت مهارت مکالمه را برایتان ساده‌تر می‌کند. اپلیکیشن English Conversation Practice حتی کلمات آیلتس آکادمیک را نیز ارائه می‌دهد و بنابراین برای زبان‌آموزهای حرفه‌ای نیز مناسب است.

اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی

این اپلیکیشن از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و ترجمه فارسی در آن وجود ندارد؛ بنابراین برای مبتدی‌ها مناسب نیست.

  • قابل نصب برای اندروید و IOS
  •  نصب رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

اپلیکیشن Basic English – ESL Course

اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید چهار مهارت زبان انگلیسی (گفتاری، شنیداری، نوشتاری و خواندن) را تقویت کنید، ما به شما برنامه English Basic – ESL Course را معرفی می‌کنیم. این پلتفرم می‌تواند برای زبان‌آموزهای با سطح مبتدی، متوسط و حتی حرفه‌ای نیز مناسب باشد.

درس‌ها در این برنامه به صورت گام به گام ارائه شده‌اند و شروع یادگیری با جملات و واژه‌های ساده‌ است. هر چه به پیش می‌روید، درس‌ها سخت‌تر می‌شود. در برنامه English Basic – ESL Course درس‌ها به صورت اسلاید، تصویر، فایل صوتی و آزمون ارائه می‌شوند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این برنامه، امکان وارد کردن نکات مورد نظر هر درس است تا همیشه به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این برنامه به شکل آفلاین نیز در دسترس است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • قابل نصب برای اندروید و IOS
  • نصب رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

اپلیکیشن Drops

یکی دیگر از برنامه‌هایی که می‌تواند برای یادگیری زبان انگلیسی عالی باشد، اپلیکیشن Drops نام دارد. این برنامه برای آن دسته از زبان‌آموزهایی مناسب است که به یادگیری همراه با تصویر علاقمند هستند. در این اپلیکیشن آموزش‌ها به شیوه سرگرم‌کننده و جذاب ارائه می‌شود تا انگیزه بیشتری برای تکرار و تمرین داشته باشید. اپلیکیشن Drops از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند که یادگیری در آن برای زبان‌آموزهای مبتدی کمی دشوار می‌شود.

  • قابل نصب برای اندروید و IOS
  • نصب رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

اپلیکیشن Mondly

یکی دیگر از بهترین برنامه‌هایی که می‌تواند برای تقویت مهارت‌‌های زبان انگلیسی عالی باشد، اپلیکیشن Mondly نام دارد. این برنامه از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و دارای فناوری تشخیص صداست که با کمک هوش مصنوعی عمل می‌کند.

اپلیکیشن Mondly به شکل مکالمه‌محور است تا یادگیری واژه‌های جدید را آسانتر کند. این اپلیکیشن تقویت مکالمه زبان انگلیسی می‌تواند در یادگیری نکات گرامری و واژه‌های جدید در این زبان کمک زیادی به شما کند.

  • قابل نصب برای اندروید و IOS
  • نصب رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

آنچه از مقاله اپلیکیشن های تقویت زبان انگلیسی آموختیم:

تقویت مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی به تمرین و تکرار نیاز دارد. از آنجا که حضور در کلاس همیشه میسر نیست و به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد، بهترین راهکار استفاده از یک برنامه آموزشی روی گوشی است. شما می‌توانید با کمک یک اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی در خانه یا محل کار، به راحتی مهارت چهارگانه خود را در این زبان تقویت کنید. 

تیم تحریریه لرنیت

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مشابه
  • روش های جدید برای آموزش زبان به کودکان

    10 روش جدید آموزش زبان انگلیسی به کودکان

    در این مقاله، می‌خواهیم بعضی از روش‌های جدید آموزش زبان انگلیسی به کودکان و نیز روش‌های آموزشی قدیمی که همچنان کاربردی و مؤثرند را توضیح دهیم. اگر مدرس زبان کودکان هستید یا می‌خواهید به فرزندانتان کمک کنید انگلیسی بیاموزند، این مقاله از مجموعه‌ مقالات آموزشی وبلاگ لرنیت را از دست ندهید.  آموزش انگلیسی به کودکان…

    مطالعه بیشتر
  • آموزش الفبای انگلیسی به کودکان

    اگرچه روش‌های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی به‌ کودکان به‌عنوان زبان دوم وجود دارد اما روشی که در آن کودکان بتوانند همزمان با یادگیری مهارت‌های شنیداری و گفتاری، مهارت‌های خواندن و نوشتن به انگلیسی را هم بیاموزند، بر دیگر روش‌ها اولویت دارد. آموزش الفبای انگلیسی به کودکان یا خواندن حروف؛ کدام بهتر است؟ قبل از…

    مطالعه بیشتر
  • اپلیکیشن تمرین زبان انگلیسی

    اپلیکیشن تمرین زبان انگلیسی

    ما در قرن 21 زندگی می‌کنیم که حالا یادگیری و آموزش می‌تواند از طریق گوشی همراه انجام شود و قرار نیست همیشه به کلاس‌های آموزشی بروید. یادگیری و تقویت زبان انگلیسی هم از آن دست مهارت‌هایی است که می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن آن را خانه بدست آورید. به همین دلیل است که بسیاری…

    مطالعه بیشتر

دنبال آموزش خاصی می‌گردی؟

ما متناسب با نیاز شما محتوا و مطالب آموزشی را تولید می‌کنیم، به همین منظور فرم زیر را تکمیل کنید.

عضویت در خبر نامه

ما محتوای با ارزش و رایگانی را هر هفته منشتر می‌کنیم، آنها را از دست ندهید.