15 سریال‌ برای آموزش زبان انگلیسی (بزرگسالان و نوجوانان)

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با تماشای سریال رابطه‌‌ی خوبی دارید، می‌توانید از این تفریح خود یک استفاده‌ی مفید هم بکنید؛ یعنی از تماشای سریال برای آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید! در این مقاله، ۱۵ مورد از بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی در ژانرهای مختلف و لهجه‌های امریکن و بریتیش را معرفی می‌کنیم که با…

فهرست محتوا

سریال برای آموزش زبان اگلیسی
تیم تحریریه لرنیت
3 ماه قبل
5 از 3 رای

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با تماشای سریال رابطه‌‌ی خوبی دارید، می‌توانید از این تفریح خود یک استفاده‌ی مفید هم بکنید؛ یعنی از تماشای سریال برای آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید! در این مقاله، ۱۵ مورد از بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی در ژانرهای مختلف و لهجه‌های امریکن و بریتیش را معرفی می‌کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید زبان خود را تقویت کنید.

سریال محبوب Friends یک منبع غنی برای یادگیری زبان

این سریال اگرچه ممکن است به نظر برخی قدیمی شده باشد چون فصل اول آن سال ۱۹۹۴ شروع می‌شود و فصل آخرش ۲۰۰۴ به پایان می‌رسد اما سریال Friends (دوستان) همچنان یک سریال محبوب است و برای یادگیری زبان انگلیسی، منبع بسیار  ارزشمندی است.

سریال محبوب Friends یک منبع غنی برای یادگیری زبان

داستان این سریال درباره‌ی شش دوست است که رابطه‌ی خیلی خوبی با هم دارند و مدام با همدیگر وقت می‌گذرانند. در این سریال ۱۰ فصلی، موقعیت‌های مختلف در زندگی این دوستان را می‌بینیم؛ از روابط عاشقانه‌ی آن‌ها گرفته تا تلاششان برای پیشرفت در کار و زندگی، خانه‌خریدن و بچه‌دار شدن، موفقیت‌ها و شکست‌ها و… . 

دلیل اینکه این سریال یکی از بهترین منابع برای یادگیری زبان است و مدام در مقالات مختلف نام آن را در لیست بهترین سریال‌ها می‌بینیم چند چیز است:

  • منبع عالی برای آشنایی با فرهنگ آمریکایی؛
  • جذابیت فوق‌العاده‌ی این سریال برای اکثر بینندگان؛
  • ژانر طنز و موقعیت‌های طنز و کمدی فراوان در آن؛
  • یادگیری شوخی‌های زیادی به زبان انگلیسی؛
  • لهجه‌ی عالی بازیگران.

سریال Lost برای تمرین زبان انگلیسی

درست است که این سریال قدیمی است و ممکن است خیلی‌ها داستان آن را نپسندند اما این سریال برای کسانی که بتوانند با داستان آن ارتباط برقرار کنند، یک منبع عالی برای تمرین و یادگیری زبان انگلیسی است. این سریال درباره‌ی گروهی از مسافران یک هواپیما است که به‌طور اتفاقی در یک جزیره‌ی ناشناخته گیر می‌افتند.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل افعال To Be

در ادامه‌ی داستان، تلاش این گمشدگان را برای زنده‌ماندن در این جزیره و چالش‌هایشان برای همکاری را می‌بینیم تا اینکه رویدادهای عجیبی پیش می‌آید و کشش داستان بیننده را مجاب می‌کند سریال را دنبال کند. 

سریال Lost برای تمرین زبان انگلیسی

سریال گمشدگان یا Lost برای یادگیری زبان انتخاب خوبی است چون:

  • در آن، شخصیت‌هایی با لهجه‌های مختلف وجود دارند که این باعث می‌شود مهارت شنیداری (Listening) مخاطب تقویت شود؛
  • نوع دیالوگ‌هایی که در این سریال هست، معمولاً درباره‌ی رویدادهای روزمره است و این باعث می‌شود در بیشتر از ۵۰-۶۰ درصد مواقع، به‌راحتی بتوانید دیالوگ‌های شخصیت‌ها را حتی با سطح زبانی متوسط متوجه شوید؛
  • نسخه‌های ویرایش‌شده‌ی آن برای نوجوانان هم مناسب است.

سریال The Office 

سریال طنز The Office دو نسخه دارد یکی نسخه‌ی تولیدشده در انگلستان و دیگری نسخه‌ی آمریکایی (که در واقع نسخه‌ی سیتکام همان نسخه‌ی انگلستانی است). اگر با دوربین روی دست و تکان‌های زیاد دوربین مشکلی نداشته باشید، این سریال هم بسیار سرگرم‌کننده است و هم می‌تواند منبع خوبی برای یادگیری زبان باشد. 

سریال The Office یک سریال محبوب برای یادگیری زبان انگلیسی

بسیاری از کسانی که با این سریال زبان یاد گرفتند هنوز هم با آن خاطره دارند. این مجموعه‌ی تلویزیونی موفق، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ در ۹ فصل و ۱۸۸ قسمت پخش شده است. 

فضای سریال The Office یک دفتر کار مربوط به یک شرکت بی‌اهمیت فروش لوازم‌التحریر است که هر کدام از کارمندان حاضر در این دفتر، رفتارهای عجیب و طنزآمیزی دارند. از همه عجیب‌تر هم رئیس این دفتر مایکل اسکات است که با رفتارهای آزاردهنده و عجیب‌وغریبش باعث جذابیت این سریالِ خاطره‌انگیز شده است.

How I met your mother بهترین سریال برای یادگیری زبان 

اگرچه شاید اغراق باشد که سریال «آشنایی با مادر» (How I met your mother) را بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی بدانیم ولی اگر هم این سریال بهترین نباشد، قطعاً یکی از بهترین‌ها است. داستان سریال درباره‌ی شخصی به نام تد موزبی است که دارد داستان آشنایی خود با همسرش (مادر آن‌ها) را به فرزندانش تعریف می‌کند.

در این سریال تد موزبی جوان با ۴ نفر از دوستانش، مدام با یکدیگر گفتگو می‌کنند پس سریال پر از دیالوگ است. همچنین اتفاقاتی که برای آن‌ها رخ می‌دهد به‌شکلی بسیار جذاب و طنزآمیز در این سریال به نمایش درمی‌آید. این سریال برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب مناسبی است اما به‌شرطی که بدانید چطور از فیلم و سریال برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید که برای توضیحی درباره‌ی آن به بخش «نتیجه‌گیری» این مقاله مراجعه کنید.

How I met your mother بهترین سریال برای یادگیری زبان 

این سریال برای یادگیری زبان انگلیسی یک منبع ایده‌آل است زیرا:

  • ایجاد موقعیت‌های مختلف که باعث می‌شود از کلمات بسیار متفاوتی استفاده شود؛
  • استفاده از اصطلاحات طنز و شوخی‌های مختلف به زبان انگلیسی؛
  • داستان جذاب که باعث می‌شود سریال را دنبال کنید؛
  • موقعیت دراماتیک بین شخصیت‌های داستان که باعث می‌شود خاطره‌ی خوبی از تماشای آن داشته باشید.

نکته: این سریال ممکن است برای نوجوانان مناسب نباشد.

سریال جذاب Breaking Bad 

اگر لیست محبوب‌ترین فیلم‌ و سریال‌های افراد فیلم‌باز را نگاه کنیم این سریال رتبه‌ی بالایی در لیست بهترین سریال‌های این افراد دارد. قصه‌ی جذاب این سریال و بازی کم‌نظیر شخصیت‌ها، آن را به یکی از محصولات هنری به‌یادماندنی تبدیل کرده است.

داستان آن درباره‌ی یک معلم شیمی دبیرستان است که با وجود دانش بسیار و هوش سرشار نتوانسته در جامعه جایگاه خوبی پیدا کند و در زندگی‌اش با مشکلات زیادی مواجه شده است. در این بین، متوجه می‌شود دچار سرطان هم شده است. اینجاست که تصمیم می‌گیرد مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد و مرزهای اخلاق را زیر پا بگذارد و تا آنجا پیش می‌رود که به یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در ایالات متحده‌ی آمریکا تبدیل می‌شود!

سریال جذاب Breaking Bad 

برای تمرین زبان با سریال Breaking Bad ممکن است چالش‌هایی داشته باشید از جمله اینکه چون بسیاری از شخصیت‌هایی که در این سریال می‌بینید، خلافکارها هستند، لهجه‌های انگلیسی عجیب‌وغریبی دارند. اما نباید چندان نگران این بخش باشید مگر اینکه سطح زبانی شما پایین باشد و نگران این باشید که این لهجه‌های فرعی روی شما هم اثر بگذارد.

مزیت‌های این سریال برای یادگیری زبان:

  • دیالوگ‌های خاطره‌انگیز؛
  • داستان قوی که باعث می‌شود جذب این سریال شوید؛
  • یادگیری انگلیسی کوچه‌بازاری؛

نکته: این سریال با سانسوری اندک، می‌تواند برای نوجوانان مناسب باشد.

اصطلاحات تخصصی سیاست با سریال House of Cards

داستان سریال خانه‌ی پوشالی تماماً در کاخ سفید می‌گذرد. فرانک آندروود رهبر نمایندگان جمهوری‌خواه در مجلس کنگره و همسرش کلر آندروود، زوجی هستند که با کمک هم پله‌های ترقی و نردبان قدرت را طی می‌کنند تا آنجا که… اجازه بدهید بیش از این چیزی نگویم تا داستان لو نرود!

اگر اهل سیاست هستید یا اگر از کسانی هستید که دوست دارید بدانید بازی قدرت چطور رقم می‌خورد، شاید تماشای این سریال در کنار یادگیری زبان، بتواند حسابی سرگرمتان کند. ۳ فصل اول این سریال ۶ فصلی جذاب و دیدنی است اما از فصل چهارم، از جذابیت آن کاسته می‌شود. این سریال توانسته است جوایز بسیاری بگیرد؛ دقیقاً ۳۲ جایزه در طول ۶ سال پخشش برای عناوین مختلف! از جمله دو جایزه‌ی بفتا و چند جایزه‌ی امی. 

مزایای سریال خانه‌ی پوشالی برای یادگیری زبان:

  • با تماشای این سریال می‌توانید تعداد زیادی واژه‌ی تخصصی علوم سیاسی و حقوقی یاد بگیرید؛
  • کلمات و عبارت‌های رسمی بسیاری یاد می‌گیرید که ممکن است در روزنامه‌ها و خبرهای انگلیسی ببینید؛
  • این سریال می‌تواند در عین حال که سرگرم‌کننده است، انگیزه‌بخش هم باشد و به‌عنوان یک منبع انگیزشی به شما انرژی بدهد.

تجربه‌ی ناب سینما و زبان با سریال True Detective

این سریال و سریال بعدی که معرفی می‌کنیم هر دو جزء نمونه‌های فوق‌العاده‌ی هنر سینما هستند که در قالب سریال ساخته شده‌اند. سریال «کارآگاه حقیقی» به‌ویژه در فصل اول یک شاهکار سینمایی فوق‌العاده است که با بازی هنرمندانه‌ی متیو مک‌کانهی به اوج رسیده است. این سریال در ژانر جنایی و معمایی ساخته شده است اما می‌توان آن را یک درام فلسفی دانست! True Detective در فصل او، روایت همکاری دو کارآگاه با باورها و شخصیت‌هایی بسیار متفاوت و کشمکش‌هایی است که در طول حل پرونده‌های جنایی با شخصیت‌های خود و در تعامل با دیگران دارند. 

این سریال به‌دلیل لهجه‌ی خاص بعضی از شخصیت‌ها برای سطح زبانی پیشرفته مناسب است و با توجه به تم دارک و غم‌انگیزی که دارد شاید برای افراد حساس مناسب نباشد.

سریال Fargo

فارگو هم نام یک فیلم سینمایی است که در سال ۱۹۹۶ ساخته شده است و هم نام سریالی که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۴ و در ۵ فصل منتشر شده است. فصل اول این سریال آنقدر جذاب و گیرا بود که توانست علاقه‌مندان به ژانر جنایی و پلیسی را دور این سریال جمع کند. این سریال روایت چهار داستان متفاوت با شخصیت‌های متغیر و در زمان‌های گوناگونی است که همگی حول قصه‌ای جنایی و اکشن می‌چرخند.

اگر شما هم به چنین ژانری علاقه دارید و می‌خواهید علاوه بر تماشای یک سریال معروف و خوش‌ساخت زبان انگلیسی خودتان را هم تقویت کنید، این سریال گزینه‌ی خوبی است. ممکن است ابتدا از لهجه‌های بسیار متفاوتی که شخصیت‌های این سریال دارند، تعجب کنید یا از نحوه‌ی حرف‌زدن تودماغی بعضی بازیگران! اما اگر سطح زبانی‌تان Upper Intermediate یا Advanced است، سریال فارگو انتخاب خوبی برای تمرین Listening و یادگیری اصطلاحات جدید است. 

بیشتر بخوانید: بهترین راه آموزش زبان انگلیسی سریع و کاربردی

سریال کارتونی Rick and Morty برای یادگیری زبان 

مجموعه‌ی کارتونی «ریک و مورتی» یک مجموعه‌ی طنز با شخصیت‌هایی واقعاً دیوانه است! این کارتون در واقع نه برای کودکان و نوجوانان بلکه برای بزرگسالان ساخته شده است. داستان سریال درباره‌ی یک پدربزرگ نابغه و نسبتاً دیوانه به‌نام ریک و نوه‌ی کم‌هوشش به‌نام مورتی است که پروژه‌های علمی عجیب‌وغریبی را در خانه‌شان اجرا می‌کنند. 

تا دسامبر ۲۰۲۳، هفت فصل از این سریال منتشر شده است. داستان‌هایی که در این مجموعه اتفاق می‌افتد آنقدر سریع و با ریتم تند است که بیننده متوجه گذر زمان نمی‌شود. تمرین انگلیسی با این سریال ممکن است کمی دشوار باشد اما بی‌شک کلمات و اصطلاحاتی در حین تماشای آن خواهید شنید که کاملاً برای شما جدید است. بهتر است با صبوری و با کمک زیرنویس انگلیسی سعی کنید در کنار لذت بردن از تماشای یک سریال طنز، به تقویت زبان خود هم بپردازید.

سرگذشت ندیمه 

The Handmaid’s Tale سریالی است که در سال ۲۰۱۷ با انتشار اولین قسمت‌هایش توانست توجه مخاطبان و منتقدان را جلب کند. سریال بر اساس یک داستان علمی-تخیلی اقتباسی از رمانی با همین نام نوشته‌ی «مارگارت اتوود» ساخته شده است. 

داستان سریال سرگذشت ندیمه در آمریکا در زمانی نامعلوم می‌گذرد که در آن، مسیحیان تندرو با انقلاب، قدرت را به‌دست گرفته‌اند و یک حکومت دینی با سختگیری‌های عجیب‌وغریب به راه انداخته‌اند. بیماری و فجایع زیست‌محیطی بخش‌های زیادی از سرزمین‌ها را غیرقابل سکونت کرده و مناطق قابل سکونت نیز در اختیار این حکومت دینیِ تندرو است. 

یادگیری زبان با این سریال دشوار نیست چون هم نحوه‌ی بیان و ادای کلمات توسط اکثر بازیگران آرام و دقیق است و هم ریتم داستان آنقدر تند و همراه با آهنگ و موسیقی فیلم نیست که نتوان دیالوگ‌ها را تشخیص داد. 

  • دقت کنید که این سریال برای نوجوانان مناسب نیست. 

سریال Westworld

هر توضیحی درباره‌ی این سریال و داستانش باعث می‌شود لذت تماشای دو قسمت اول را از دست بدهید. پس توصیه‌ی ما این است که بدون هیچگونه آشنایی با داستان سریال، خودتان سراغ آن بروید و از تماشای چند قسمت اول فصل ۱ لذت ببرید و اگر از آن خوشتان آمد، تماشایش را ادامه دهید.

این سریال در سبک علمی-تخیلی است و یکی از سازندگان آن جاناتان نولان است. بد نیست بدانید جاناتان نولان برادر کارگردان معروف هالیوود، کریستوفر نولان است و در شاهکارهای سینمایی زیادی از جمله Memento، The prestige و Interstellar با او همکاری کرده است. پس در سریال «جهان غرب» هم قرار است شاهد صحنه‌های جذاب و خیال‌پردازی‌های فوق‌العاده‌ای باشیم.

سریال Ted Lasso و یادگیری زبان برای نوجوانان

تد لسو یک مربی فوتبال آمریکایی (همان فوتبال خشن خاص آمریکا با توپ‌های بیضی قهوه‌ای رنگ) است که برای اداره‌ی یک تیم فوتبال انگلیسی (همان فوتبال معروف جهانی) در بریتانیا به کار گرفته می‌شود. تد با ورود به انگلستان متوجه تفاوت‌های فرهنگی خود با آن‌ها می‌شود و همچنین تازه متوجه می‌شود که فوتبال آمریکایی با فوتبال معروف جهانی چقدر فرق دارد! هدف کسی که او را انتخاب کرده و به این تیم آورده این است که برای انتقام از همسرش، این تیم فوتبال را نابود کند اما داستان طور دیگری پیش می‌رود. 

تا اینجای لیست، بسیاری از سریال‌ها برای نوجوانان مناسب نبودند اما این سریال برای تقویت زبان انگلیسی نوجوانان عالی است! هم داستان آن یک داستان طنز و سرگرم‌کننده است و هم صحنه‌های خشن و جنسی ندارد و از این جهت، برای نوجوانان مناسب است.

یکی از مزایای این سریال این است که سریالی جدید است (۲۰۲۲) پس می‌توان بسیاری از لغات جدید و اصطلاحاتی که به‌تازگی در زبان انگلیسی ایجاد شده و به کار برده می‌شود را در آن پیدا کرد؛ مثلاً واژگان مربوط به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را. 

معرفی سریال‌ برای یادگیری لهجه‌ی بریتیش

تا اینجا، ۱۲ سریال عالی برای یادگیری زبان را معرفی کردیم. اما در این بخش می‌خواهیم چند سریال دیگر را معرفی کنیم که می‌توانید از آن‌ها به‌طور ویژه برای یادگیری و تمرین لهجه‌ی بریتیش استفاده کنید. 

به‌طور کلی این نکته را در نظر داشته باشید که هر فیلم و سریال انگلیسی‌زبانی که در ژانر تاریخی باشد یا بخواهد داستانی تاریخی مربوط به حداقل ۴-۵ قرن پیش را روایت کند، به لهجه‌ی بریتیش ساخته می‌شود. طبیعتاً دلیل آن این است که تا قبل از تسخیر قاره‌ی آمریکا و استرالیا توسط اروپاییان، زبان انگلیسی تنها با همان لهجه‌ی بریتیش در بریتانیا وجود داشت!

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

این محصول کم‌نظیر شرکت HBO که تا مدت‌ها در صدر اخبار فیلم و سینمای جهان بود، یک اثر اقتباسی از مجموعه‌رمان‌هایی به‌نام «ترانه‌ی یخ و آتش» است که توانست رکوردهای عجیبی در تماشای سریال به ثبت برساند. داستان نبردهای اساطیری برای تسخیر تاج و تخت، روایت افتخارها و حقارت‌ها، سیاست و فریبکاری، اسطوره‌های باستانی و باورهای دینی خاص، همگی در این سریال درام، فانتزی و اکشن ۸ فصلی جمع شده‌اند.

با تماشای این سریال، بعید است بتوانید فقط بر یادگیری زبان تمرکز کنید! چون جذابیت داستان شما را محو تماشا خواهد کرد. اما اگر دوست دارید زبان انگلیسی را با لهجه‌ی British یاد بگیرید، این سریال یک انتخاب هوشمندانه است. استفاده از زیرنویس انگلیسی برای بعضی از قسمت‌ها توصیه می‌شود اما سطح زبانی گفتگوها (سطح Upper Intermediate) آنقدر بالا و پیچیده نیست که برای درک آن حتماً نیاز به زیرنویس داشته باشید. 

سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) و لهجه‌ی غلیظ بریتیش 

لهجه‌ی بریتیش شخصیت‌های این سریال آنقدر غلیظ و دشوار است که دستمایه‌ی طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است. این سریال در ۶ فصل و ۳۶ قسمت ساخته شده و داستان آن در بیرمنگام دهه‌ی ۱۹۲۰ میلادی می‌گذرد و داستان گروهی خلافکار به‌نام پیکی بلایندرز و کشمکش‌های آن‌ها در جامعه‌ی انگلستان آن دوران  را روایت می‌کند.

سریال The Office نسخه‌ی بریتیش 

قبل‌تر سریال آفیس (نسخه‌ی آمریکایی) را در همین مقاله معرفی کردیم؛ حالا نسخه‌ی انگلستان آن را برای تمرین لهجه‌ی بریتیش معرفی می‌کنیم. این سریال در ۲ فصل و ۱۰ قسمت ساخته شده است و چندان طولانی نیست اما هم در ژانر طنز است و هم برای تمرین زبان مناسب است. تنها اشکال آن این است که قدیمی شده است.

نکته: معرفی مجموعه‌های غیرداستانی و نمایش‌های تلویزیونی (TV Shows) را به یک مقاله‌ی دیگر موکول می‌کنیم.

آنچه در مقاله بهترین سریال‌ها برای آموزش زبان انگلیسی آموختیم:

در این مقاله، ۱۵ سریال برای آموزش زبان انگلیسی را معرفی کردیم اما دقت کنید که یادگیری زبان با سریال روش‌های مختلفی دارد که بدون توجه به این روش‌ها و دقت در نحوه‌ی انجام کار ممکن است نتوانید نتیجه‌ی خوبی از آن بگیرید. برای اینکه با این روش‌ها آشنا شوید به مقاله‌ی «نحوه استفاده از فیلم برای آموزش زبان انگلیسی» مراجعه کنید. اگر شما هم تجربه‌ی یادگیری زبان با سریال دارید، در بخش نظرات تجربه‌ی خود را بنویسید. همچنین کارشناسان لرنیت آماده‌ی پاسخ به سوالات شما درباره‌ی راز و رمزهای یادگیری زبان یا اشکالات شما در مراحل زبان‌آموزی هستند.

تیم تحریریه لرنیت

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مشابه
  • آموزش کاربرد گرامر used to + سوالی کردن used to

    زمان مطالعه 3 دقیقه

    در زبان انگلیسی برای بیان کاری که قبلاً انجام می‌داده‌ایم اما حالا دیگر آن را انجام نمی‌دهیم از ساختار used to استفاده می‌کنیم. در این مقاله می‌خواهیم با توضیحی ساده و راحت به آموزش کاربرد گرامر used to بپردازیم. البته این ساختار تنها راه بیان کارهای گذشته نیست اما مرسوم‌ترین است و در مکالمات روزمره…

    مطالعه بیشتر
  • سریال برای آموزش انگلیسی مبتدی

    ۹ سریال برای آموزش انگلیسی مبتدی + آپدیت 2024

    زمان مطالعه 1 دقیقه

    کسانی که در ابتدای مسیر یادگیری زبان هستند ممکن است علاقه داشته باشند از منابعی مثل فیلم و سریال برای تقویت زبان استفاده کنند. در این مقاله چند سریال برای آموزش انگلیسی مبتدی معرفی می‌کنیم. قبلاً در مقاله «نحوهٔ استفاده از فیلم برای آموزش زبان انگلیسی» توضیح دادیم که باید از چه روشی استفاده کرد…

    مطالعه بیشتر
  • سخنرانی های تد برای تقویت زبان

    سخنرانی های تد(TED) برای تقویت زبان

    زمان مطالعه 1 دقیقه

    حتماً شما هم نام سخنرانی‌های تد (TED Talks) را شنیده‌اید و احتمالاً ویدیوهای جذابی هم از این سخنرانی‌ها دیده باشید. همانطور که در ادامه توضیح خواهیم داد سخنرانی‌های تد به زبان‌های مختلف و در مکان‌های متفاوتی ارائه می‌شوند اما بخش اصلی این سخنرانی‌ها در یک کنفرانس ۳ تا ۷ روزه  به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.…

    مطالعه بیشتر

دنبال آموزش خاصی می‌گردی؟

ما متناسب با نیاز شما محتوا و مطالب آموزشی را تولید می‌کنیم، به همین منظور فرم زیر را تکمیل کنید.

عضویت در خبرنامه

ما محتوای با ارزش و رایگانی را هر هفته منتشر می‌کنیم، آنها را از دست ندهید.