۹ سریال برای آموزش انگلیسی مبتدی + آپدیت 2024

کسانی که در ابتدای مسیر یادگیری زبان هستند ممکن است علاقه داشته باشند از منابعی مثل فیلم و سریال برای تقویت زبان استفاده کنند. در این مقاله چند سریال برای آموزش انگلیسی مبتدی معرفی می‌کنیم. قبلاً در مقاله «نحوهٔ استفاده از فیلم برای آموزش زبان انگلیسی» توضیح دادیم که باید از چه روشی استفاده کرد تا بتوان در هنگام استفاده…

فهرست محتوا

۹ سریال برای آموزش انگلیسی مبتدی + آپدیت 2024
تیم تحریریه لرنیت
4 هفته قبل
5 از 1 رای

کسانی که در ابتدای مسیر یادگیری زبان هستند ممکن است علاقه داشته باشند از منابعی مثل فیلم و سریال برای تقویت زبان استفاده کنند. در این مقاله چند سریال برای آموزش انگلیسی مبتدی معرفی می‌کنیم. قبلاً در مقاله «نحوهٔ استفاده از فیلم برای آموزش زبان انگلیسی» توضیح دادیم که باید از چه روشی استفاده کرد تا بتوان در هنگام استفاده از فیلم و سریال برای یادگیری زبان، بیشترین استفاده را برد. حتماً به آن مقاله مراجعه کنید. 

سریال برای آموزش انگلیسی مبتدی

نکتهٔ مهم: اگر به‌تازگی یادگیری زبان را شروع کرده‌اید هیچ فیلم و سریالی مناسب شما نیست. این حقیقتی است که شاید کمتر به آن اشاره کنند. در مراحل ابتدایی یادگیری زبان بهترین کار این است که منابع اصلی و استاندارد آموزش زبان را خوب بخوانید و نهایتاً از کلیپ‌های کوتاه آموزشی که مربوط به همین منابع است استفاده کنید. هرگاه به سطح B1 رسیدید، تازه می‌توان گفت، با احتیاط می‌توانید از فیلم و سریال برای یادگیری زبان استفاده کنید. 

سریال The good place

این سریال با داستانی جذاب و دکورهایی فانتزی، توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. در ابتدای داستان با شخصیتی روبه‌رو می‌شویم که پس از مرگ وارد دنیایی شده است که به او گفته می‌شود این دنیا همان بهشت موعود است. 

سریال The good place

در ادامه، شاهد داستان‌های خنده‌داری هستیم که عمدتاً از دیالوگ‌های ساده‌ای تشکیل شده‌اند. برای همین، این سریال می‌تواند برای کسانی که به‌تازگی در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند مناسب باشد. پخش این سریال در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و تا سال ۲۰۲۰ چهار فصل از آن منتشر شد. 

سریال Yellowstone

اگر از علاقه‌مندان به داستان‌های وسترن باشید، حتماً از این سریال پرطرفدار لذت می‌برید. سریال Yellowstone دربارهٔ خانوادهٔ‌ داتون‌ها و زمین پهناور آن‌هاست. در این سریال که فصل پنجم آن در سال ۲۰۲۴ منتشر شده است و همچنان ادامه دارد، شاهد اتفاقات شگفت‌انگیز و تلاش‌های خانوادهٔ داتون‌ها و وارثان این زمین پهناور در مونتانای ایالات متحده هستیم، تلاش برای حفظ این میراث و عقب‌راندن دشمنان. 

سریال Yellowstone برای آموزش زبان انگلیسی مبتدیان

سطح زبانی سریال نه آنقدر آسان است و نه آنقدر دشوار پس تقریباً کسانی که listening خوبی دارند و دایرهٔ واژگانی مناسبی دارند، می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. مخصوصاً با توجه به اینکه داستان آن جذاب است و پر از حوادث گوناگون.

سریال تکرارنشدنی Shameless

شاید نام این سریال را در خیلی از لیست‌ها نبینید چون ممکن است به‌خاطر فحاشی‌های بی‌حد و مرز و تصاویری که از خانوادهٔ‌ پرآشوب و افتضاح گلِگِر در این سریال وجود دارد، خیلی‌ها نخواهند آن را معرفی کنند. اما بی‌شک سریال shameless فقط در یک سرگرمی خلاصه نمی‌شود و سراسر درس و آموزش و امید به زندگی و تلاش است. شخصیت فیونا در این سریال می‌تواند برای خیلی‌ها الهام‌بخش باشد؛ یک دختر خودساخته و قدرتمند که با تمام توان، زندگی در این خانواده را تاب می‌آورد و بچه‌ها را تروخشک می‌کند و خودش را از پله‌های موفقیت بالا می‌کشد. 

سریال Shameless برای آموزش زبان انگلیسی مبتدیان

اگر با یک سریال شلوغ و کمدی-درام بی‌ادبانه مشکلی ندارید، حتماً می‌توانید در کنار تمرین زبان انگلیسی، از درس‌های این سریال هم نکات خوبی یاد بگیرید.

سریال تاریخی Crown

اگر به سریال‌های تاریخی علاقه دارید یا دوست دارید لهجهٔ بریتیش را یاد بگیرید، حتماً چند قسمت از سریال تاج، از نتفلیکس را تماشا کنید. 

سریال تاریخی Crown برای آموزش زبان انگلیسی مبتدیان

این سریال داستان زندگی ملکه الیزابت دوم، ملکهٔ فقید بریتانیا را به تصویر می‌کشد. البته که داستان آن یک اقتباس آزاد از رویدادهای تاریخی است و موبه‌مو با واقعیات تاریخی همسو نیست اما فکت‌های فراوانی از اتفاقات جهانی و رویدادهای کاخ باکینگهام را به تصویر کشیده است. 

همیشه در سراسر جهان کسانی هستند که زندگی خاندان‌های سلطنتی را دنبال می‌کنند و حتی حواشی زندگی شاهزادگان برایشان جذابند. این سریال حتماً برای این افراد فوق‌العاده جذاب خواهد بود. 

آموزش زبان با سریال طنز Monk

اگر بتوانید با قدیمی بودن سریال Monk کنار بیایید از لحظات خنده‌داری که در این سریال به تصویر کشیده می‌شود حسابی لذت خواهید برد. این سریال بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ و در هشت فصل ساخته و منتشر شده است. 

آموزش زبان برای مبتدیان با سریال طنز Monk

داستان آن دربارهٔ یک کارآگاه تحقیقات پلیس جنایی و دستیاران اوست که با پلیس سانفرانسیسکو همکاری می‌کنند. در قسمت‌های مختلف، هرگاه که این کارآگاه و دستیارانش درگیر حل پرونده‌ای می‌شوند، موقعیت‌های طنزی پیش می‌آورند. لهجه‌ٔ این سریال امریکن است و سطح زبانی که در سریال به کار برده می‌شود چندان پیچیده نیست. 

سریال پرطرفدار Young Sheldon

یکی دیگر از منابعی که می‌توان آن را یک سریال برای آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان معرفی کرد، سریال شلدون جوان است. احتمالاً کلیپ‌های طنز کوتاهی از این سریال را در شبکه‌های اجتماعی دیده باشید. با اینکه این سریال بین نوجوانان اروپایی و آمریکایی محبوبیت بالایی دارد اما در کشور ما چندان به آن توجه نشده است. 

سریال پرطرفدار Young Sheldon برای یادگیری زبان انگلیسی

در این سریال با شلدون همراه می‌شویم؛ پسربچه‌ای بسیار باهوش که این هوش و توانایی منطقی‌اش در مواجهه با جامعه و اتفاقاتی که پیش رویش قرار می‌گیرد، موقعیت‌های کمدی و درام خاصی را پیش می‌آورد. شلدون جوان می‌تواند هم یک سرگرمی خوب باشد و هم نکاتی برای یادگیری داشته باشد و در کنار همهٔ این‌ها، منبع خوبی برای تمرین زبان باشد. انتشار این سریال از سال ۲۰۱۷ شروع شده است و تا کنون ۷ فصل از آن منتشر شده است. 

سریال The Rookie

سریال Rookie یا تازه‌کار یک سریال پلیسی است بدون اغراق‌های رؤیایی و صحنه‌های اکشن تخیلی و فانتزی! یک سریال پلیسی در دنیای واقعی. داستان این سریال دربارهٔ یک مرد ۴۰ساله است که یک کسب‌وکار ساختمانی دارد اما بعد از اینکه یک حادثهٔ دلخراش دزدی از بانک را تجربه می‌کند، تصمیم می‌گیرد پلیس شود! 

تمرین زبان با موقعیت‌های واقعی: سریال The Rookie

سریال Rookie از این جهت برای آموزش زبان انگلیسی مبتدی مناسب است که در آن شاهد کاربردهای واقعی زبان در زندگی روزمره هستیم. مأموریت‌های پلیسی فقط بخشی از این سریال است. در کنار پیگیری داستان‌های پلیسی در شهر لس‌آنجلس، با زندگی شخصیت‌های این سریال و چالش‌هایی که در زندگی شخصی دارند هم آشنا می‌شویم. اینجاست که این سریال را برای کسانی که عاشق روایت به سبک رئال و واقعی هستند، جذاب و دیدنی می‌کند. 

سریال پر دیالوگ Succession برای آموزش زبان

سریال «جانشینی» یا Succession یک سریال پرطرفدار در سبک رئال و ژانر درام-کمدی است. داستان دربارهٔ پیرمردی است به نام لوگان روی که صاحب یک شرکت قدرتمند و ثروتمند است و اکنون طمع قدرت و ثروت باعث شده است تعداد بسیاری، به‌دنبال تصاحب این شرکت بعد از کناره‌گیری یا مرگ لوگان باشند. فراز و نشیب‌های داستان، این سریال را برای بسیاری به یک سریال جذاب تبدیل کرده است و توانسته در IMDB امتیاز ۸.۸ را کسب کند. اگر از تماشای رقابت‌های اهالی قدرت و دیالوگ‌های فراوان آن‌ها لذت می‌برید، احتمالاً این سریال شما را هم جذب خواهد کرد. 

سریال پر دیالوگ Succession برای آموزش زبان مبتدیان

حجم بالای دیالوگ‌ها که عمدتاً سطح بالایی ندارند (غیر از بعضی بحث‌های تخصصی بازار و…) باعث شده است این سریال برای یادگیری زبان منبع خوبی باشد. 

سریال Criminal Minds

«ذهن‌های مجرم» یک سریال بسیار پرطرفدار ساخت CBS است که توانسته به مدت ۱۵ سال یک سریال پربیننده باشد؛ یعنی یکی از سریال‌هایی که در طول بیش از یک دهه، همچنان مخاطبانش را حفظ کرده و طرفداران خاص خودش را دارد. داستان این سریال دربارهٔ گروهی از خلافکاران است که اکنون با FBI همکاری می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند مجرمان را با توجه به رفتار و حالاتشان و احتمال اینکه چطور و چرا دست به جنایت زده‌اند، شناسایی کنند. می‌توان این سریال را نوعی داستان کارآگاهی-روانشناسی دانست که البته جذابیت‌های قصه‌گویی و داستان‌پردازی هم در آن رعایت شده است. 

سریال Criminal Minds برای یادگیری زبان مبتدیان

شاید سطح زبان این سریال برای کسانی که هیچ سریالی برای یادگیری زبان انگلیسی تماشا نکرده‌اند مناسب نباشد برای همین پیشنهاد می‌کنیم ابتدا یکی از سریال‌های دیگر که در این لیست معرفی کرده‌ایم را تماشا کنید و بعد سراغ این سریال بیایید.

آنچه در مقاله معرفی سریال برای آموزش انگلیسی مبتدی خواندیم:

در این مقاله، ۹ سریال از سریال‌های پرطرفدار و در عین حال، مفید برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح مبتدی را معرفی کردیم. قبلاً هم بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی را معرفی کرده بودیم. در انتها لازم است دو نکته را یادآوری کنیم: 

۱. سریال و فیلم برای کسانی که در ابتدای یادگیری زبان هستند چندان مناسب نیست و حداقل باید به سطح قابل قبولی در زبان رسیده باشید تا این منابع تکمیلی برایتان واقعاً مفید باشند.

۲. در این لیست، فقط به معرفی سریال‌ها پرداختیم و از معرفی انمیشین‌ها و مجموعه‌های کارتونی خودداری کردیم چرا که قبلاً در یک مقاله به معرفی انیمیشن برای یادگیری زبان انگلیسی پرداخته بودیم و برای مجموعه‌های کارتونی هم در آینده به‌طور جداگانه مقاله‌ای منتشر خواهیم کرد.

تیم تحریریه لرنیت

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مشابه

بیشتر

دنبال آموزش خاصی می‌گردی؟

ما متناسب با نیاز شما محتوا و مطالب آموزشی را تولید می‌کنیم، به همین منظور فرم زیر را تکمیل کنید.

عضویت در خبرنامه

ما محتوای با ارزش و رایگانی را هر هفته منتشر می‌کنیم، آنها را از دست ندهید.