۱۰ نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی از سطح مقدماتی تا پیشرفته

در دنیای امروز، یادگیری زبان انگلیسی برای افرادی که به دنبال بهبود مهارت‌های ارتباطی خود و گسترش فرصت‌هایشان هستند، ضروری است. با ظهور و پیشرفت فناوری این فرصت فراهم شده است که با استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی هر زمان و هرجا که باشید، بدون نیاز به معلم، زبان انگلیسی را بیاموزید. حال اگر این اپلیکیشن‌ها تمامی سطوح آموزش…

فهرست محتوا

راهنمای جامع اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی
تیم تحریریه لرنیت
8 ماه قبل
5 از 2 رای

در دنیای امروز، یادگیری زبان انگلیسی برای افرادی که به دنبال بهبود مهارت‌های ارتباطی خود و گسترش فرصت‌هایشان هستند، ضروری است. با ظهور و پیشرفت فناوری این فرصت فراهم شده است که با استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی هر زمان و هرجا که باشید، بدون نیاز به معلم، زبان انگلیسی را بیاموزید. حال اگر این اپلیکیشن‌ها تمامی سطوح آموزش زبان یعنی از مبتدی تا پیشرفته را در بربگیرند، می‌توانند مجموعه‌ای کامل باشند که شما را از ابتدا تا انتهای مسیر یادگیری زبان همراهی کنند. در این مقاله به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته می‌پردازیم.

راهنمای انتخاب بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

با توجه به تنوع بسیار بالای اپلیکیشن‌های آموزش زبان، شما باید یک سری معیار برای خودتان داشته باشید تا بتوانید مطابق با آن‌ها مناسب‌ترین اپلیکیشن را انتخاب کنید.

راهنمای جامع اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی

در ادامه به برخی از مهم‌ترین این معیارها می‌پردازیم:

  • تعیین هدف؛
  • تعیین سطح؛
  • تعیین شیوه‌ی یادگیری مطلوب؛
  • تعیین بودجه و زمان مورد نظر.

تعیین هدف

شما ابتدا باید مشخص کنید که هدفتان از یادگیری زبان چیست؛ برای تحصیل یا شغل می‌خواهید زبان را یاد بگیرید یا برای سفر؟ هر کدام از این اهداف ممکن است روی انتخاب اپلیکیشن موردنظر شما تاثیر بگذارد چرا که اپلیکیشن‌های آموزش زبان رویکردهای متفاوتی دارند و هر کدام روی آموزش یک سری مهارت‌ها تمرکز کرده‌اند.

تعیین سطح

در مرحله‌ی بعد باید با شرکت در آزمون تعیین سطح، سطح زبان خود را مشخص کنید تا مطابق آن نرم‌افزار مناسب را انتخاب کنید. چرا که ممکن است نرم‌افزاری فقط سطح مبتدی را پوشش دهد و یا حتی اگر از سطح مبتدی تا پیشرفته را هم در بربگیرد، شما با تعیین سطح می‌توانید از سطح مناسب خود یادگیری را آغاز کنید.

تعیین شیوه‌ی یادگیری مطلوب

روش‌های متنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که برای هر فرد نیز متفاوت است؛ برای مثال برخی افراد از طریق شنیداری بهتر یاد می‌گیرند و برخی دیگر از طریق دیداری و یا بازی کردن. با توجه به اینکه هر اپلیکیشنی به روش خاص خود زبان را آموزش می‌دهد، شما با تعیین روش مطلوب خود می‌توانید اپلیکیشن مناسب‌تری را انتخاب کنید.

تعیین بودجه و زمان مورد نظر

با توجه به تنوع بسیار بالای نرم‌افزارهای آموزش زبان، علاوه بر رعایت موارد بالا، باید مشخص کنید که تا چه حد می‌خواهید برای یادگیری زبان هزینه کنید و مطابق آن نرم‌افزار مناسب را انتخاب کنید. میزان زمانی که قصد دارید به یادگیری زبان اختصاص دهید نیز روی انتخاب اپلیکیشن موردنظرتان تاثیرگذار است چرا که رویکرد و محتوای برخی اپلیکیشن‌ها به گونه‌ای است که نیازمند اختصاص زمان بیشتری هستند.

معرفی ۱۰ نرم‌افزار آموزش زبان برتر از سطح مقدماتی تا پیشرفته

در حال حاضر به لطف محبوبیت روزافزون نرم‌افزارهای آموزش زبان، این نرم‌افزارها تنوع بسیار بالایی دارند و این مسئله ممکن است شما را سردرگم کند که کدام یک را انتخاب کنید؛ به همین علت در اینجا به ۱۰ نرم‌افزار آموزش زبان برتر که از سطح مبتدی تا پیشرفته را در برمی‌گیرند، می‌پردازیم:

  • اپلیکیشن جامع آموزش زبان انگلیسی LEARNit (لرنیت
  • اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Busuu؛
  • نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی Duolingo؛
  • نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی Babbel؛
  • اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Memrise؛
  • اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Rosetta Stone؛
  • نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی Mondly Languages؛
  • نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی Drops؛
  • نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی BBC Learning English؛
  • اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی FluentU.

اپلیکیشن جامع آموزش زبان انگلیسی LEARNit (لرنیت)

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت با الگوبرداری از استاندارد CEFR و ارائه‌ی درسنامه‌های جامع و منظم برای سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی محبوب و مقرون به صرفه است.

اپلیکیشن لرنیت

این نرم‌افزار با ارائه‌ی قابلیت‌های متنوعی اعم از «آزمون تعیین سطح»، «کوییز»، «استاد راهنما»، «واژه‌نامه» و «جعبه لایتنر» ابزار بسیار مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی است که شما را از ابتدا تا انتهای مسیر یادگیری همراهی می‌کند. این نرم‌افزار با آموزش زبان انگلیسی با استفاده از زبان فارسی به خصوص برای کاربران سطح مبتدی تا متوسط بسیار مناسب است.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Busuu

اپلیکیشن آموزش زبان Busuu با ارائه‌ی درسنامه‌های کوتاه، تمرین‌محور و موضوع‌محور و مبتنی بر چهار مهارت اصلی زبان (speaking, listening, reading, writing) تمامی سطوح CEFR از مبتدی تا پیشرفته را در برگرفته و می‌تواند برای هر زبان‌آموزی مناسب و کاربردی باشد.

اپلیکیشن آموزش زبان Busuu

این اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی و با ایجاد جامعه‌ای گسترده از انگلیسی‌زبانان، امکان تعامل و اصلاح اشکالات زبانی را فراهم کرده است. این نرم‌افزار همچنین قابلیت‌هایی مانند کلاس‌های آنلاین، برنامه‌ریزی شخصی، گزارش پیشرفت، لیگ‌های رقابتی و… مجموعه‌ای کامل برای یادگیری زبان است.

نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی Duolingo

نرم‌افزار آموزش زبان Duolingo یک نرم‌افزار رایگان است که بدون هیچ‌گونه توضیح تئوری و با تکرار زبان را از سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش می‌دهد.

نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی Duolingo

این نرم‌افزار، زبان را با رویکرد بازی‌وارسازی (gamification) آموزش می‌دهد و به کاربر این امکان را می‌دهد که با صرف تنها چند دقیقه و بدون خستگی زبان انگلیسی را به گونه‌ای لذت‌بخش بیاموزد. Duolingo با ارائه‌ی امکاناتی نظیر لیگ رقابتی، یادآور مطالعه، اعطای جوایز درون‌برنامه‌ای و نمایش آمار پیشرفت کاربر، به حفظ انگیزه‌ی کاربر و استمرار او در یادگیری زبان کمک می‌کند.

نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی Babbel

نرم‌افزار آموزش زبان Babbel یک نرم‌افزار با ارائه‌ی عبارات و لغات موضوع‌محور و کاربردی به کاربر مبتدی تا پیشرفته کمک می‌کند تا مهارت مکالمه در موقعیت‌های مختلف را به دست بیاورد.

نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی Babbel

این نرم‌افزار علاوه بر ارائه‌ی درسنامه‌ها و دوره‌های تمرین‌محور آفلاین امکان شرکت در کلاس‌های آنلاین با اساتید برتر را نیز فراهم کرده است. این اپلیکیشن از امکاناتی نظیر پادکست و بازی نیز برخوردار است که فرایند یادگیری زبان را جذاب‌تر می‌کند.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Memrise

اپلیکیشن آموزش زبان Memrise تمرکز خود را روی آموزش لغات و مکالمه‌های موضوع‌محور به کاربران مبتدی تا پیشرفته گذاشته است. این اپلیکیشن علاوه بر درسنامه‌های موضوع‌محور و تمرین‌محور، از ویدئوهایی آموزشی برخوردار است که در آن افراد بومی زبان را به کاربران آموزش می‌دهند.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Rosetta Stone

اپلیکیشن آموزش زبان Rosetta Stone یکی از قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان است که با بهره‌گیری از متد غوطه‌وری زبانی، زبان‌آموز را مدام در معرض زبان قرار می‌دهد و بدون هیچگونه توضیحی مهارت‌های مختلف زبانی را آموزش می‌دهد. این اپلیکیشن برای زبان‌آموزان مبتدی تا پیشرفته طراحی شده و به صورت آنلاین و آفلاین در دسترس می‌باشد.

نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی Mondly Languages

نرم‌افزار آموزش زبان Mondly نرم‌افزاری است که تمامی آیتم‌های زبان اعم از واژگان (حدود ۵۰۰۰ واژه)، گرامر، عبارات کاربردی و… را در قالب تمرینات سرگرم‌کننده و موضوع‌محور آموزش می‌دهد. این نرم‌افزار علاوه بر آموزش مهارت‌های چهارگانه‌ی زبان از سطح مبتدی تا پیشرفته، با ارائه‌ی یک سیستم تشخیص گفتار به طور ویژه‌ای به تقویت speaking زبان‌آموز کمک می‌کند. این برنامه آمار مطالعه و پیشرفت کاربر را در اختیارش قرار می‌دهد و همچنین برای ایجاد یک فضای رقابتی اطلاعات کاربر را نسبت به سایر کاربران سنجیده و نمایش می‌دهد.

نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی Drops

نرم‌افزار آموزش زبان Drops با استفاده از بازی و سرگرمی و سبک گرافیکی جذاب زبان را آموزش می‌دهد. در این نرم‌افزار بیش از ۳۰۰۰ واژه و عبارت کاربردی آموزش داده می‌شود که برای تمامی سطوح از مبتدی تا پیشرفته مناسب می‌باشد. همچنین این برنامه با یادآوری مطالعه روزانه به حفظ استمرار زبان‌آموز کمک می‌کند. لازم به ذکر است این اپلیکیشن برای آموزش کامل املا و معنی واژگان، تمرینات متنوعی را ارائه می‌دهد تا زبان‌آموز به تسلط لازم دست پیدا کند.

نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی BBC Learning English

نرم‌افزار آموزش زبان BBC Learning English برای سطح مبتدی تا پیشرفته طراحی شده است اما بیشتر برای کاربران سطح متوسط تا پیشرفته مناسب است. محتوای موجود در این نرم‌افزار از تنوع بالایی برخوردار است چرا که با ارائه‌ی ویدئوهای آموزشی، اخبار روز، داستان و… تمامی آیتم‌های زبان انگلیسی از جمله گرامر، واژگان و تلفظ را آموزش می‌دهد. ضمنا هر بخش شامل سوالات کوییز بوده که برای تمرین زبان‌آموز طراحی شده است.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی FluentU

اپلیکیشن آموزش زبان FluentU برخلاف سایر اپلیکیشن‌هایی که معرفی شد، بیشتر مناسب سطح متوسط رو به بالا است. این اپلیکیشن روی آموزش لغات و تقویت مهارت شنیداری تمرکز دارد. مثال‌های موجود در این اپلیکیشن تکه‌هایی از فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی هستند. همچنین ویدئوهای خبری و مصاحبه با افراد معروف نیز در آن وجود دارد تا زبان‌ را با کمک افراد بومی به کاربران آموزش بدهد. لازم به ذکر است برای تمرین بیشتر فلش کارت‌ها و کوییزهایی نیز طراحی شده‌اند.

آنچه در مقاله راهنمای اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی آموختیم:

در این مقاله آموختیم که یادگیری زبان انگلیسی امروزه امری ضروری است؛ بنابراین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی که با پیشرفت فناوری بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته‌اند، با آسان کردن مسیر یادگیری بخشی جدایی‌ناپذیر از یادگیری زبان هستند. حال اگر این اپلیکیشن‌ها تمامی سطوح یعنی مبتدی، متوسط و پیشرفته را هم در برگیرند، زبان‌آموز را از ابتدا تا انتهای مسیر یادگیری همراهی می‌کنند.

همچنین به شیوه‌ی انتخاب بهترین نرم‌افزار آموزش زبان پرداختیم تا زبان‌آموز با توجه به این شیوه متناسب با هدف، سطح، بودجه و… بهترین نرم‌افزار ممکن را انتخاب کند. در ادامه به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان مبتدی تا پیشرفته پرداختیم و سعی کردیم به طور خلاصه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های برجسته‌ی آن‌ها اشاره کنیم. لازم به ذکر است هر اپلیکیشنی مزایا و معایب خودش را دارد و این شما هستید که باید با توجه به هدف و شرایط خودتان مناسب‌ترین نرم‌افزار را انتخاب کنید.

تیم تحریریه لرنیت

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مشابه
  • روش های جدید برای آموزش زبان به کودکان

    10 روش جدید آموزش زبان انگلیسی به کودکان

    در این مقاله، می‌خواهیم بعضی از روش‌های جدید آموزش زبان انگلیسی به کودکان و نیز روش‌های آموزشی قدیمی که همچنان کاربردی و مؤثرند را توضیح دهیم. اگر مدرس زبان کودکان هستید یا می‌خواهید به فرزندانتان کمک کنید انگلیسی بیاموزند، این مقاله از مجموعه‌ مقالات آموزشی وبلاگ لرنیت را از دست ندهید.  آموزش انگلیسی به کودکان…

    مطالعه بیشتر
  • آموزش الفبای انگلیسی به کودکان

    اگرچه روش‌های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی به‌ کودکان به‌عنوان زبان دوم وجود دارد اما روشی که در آن کودکان بتوانند همزمان با یادگیری مهارت‌های شنیداری و گفتاری، مهارت‌های خواندن و نوشتن به انگلیسی را هم بیاموزند، بر دیگر روش‌ها اولویت دارد. آموزش الفبای انگلیسی به کودکان یا خواندن حروف؛ کدام بهتر است؟ قبل از…

    مطالعه بیشتر
  • اپلیکیشن تمرین زبان انگلیسی

    اپلیکیشن تمرین زبان انگلیسی

    ما در قرن 21 زندگی می‌کنیم که حالا یادگیری و آموزش می‌تواند از طریق گوشی همراه انجام شود و قرار نیست همیشه به کلاس‌های آموزشی بروید. یادگیری و تقویت زبان انگلیسی هم از آن دست مهارت‌هایی است که می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن آن را خانه بدست آورید. به همین دلیل است که بسیاری…

    مطالعه بیشتر

دنبال آموزش خاصی می‌گردی؟

ما متناسب با نیاز شما محتوا و مطالب آموزشی را تولید می‌کنیم، به همین منظور فرم زیر را تکمیل کنید.

عضویت در خبر نامه

ما محتوای با ارزش و رایگانی را هر هفته منشتر می‌کنیم، آنها را از دست ندهید.